ראשי » טיפים » כריש פרהיסטורי במשקל 15 טון נלכד מול חופי פקיסטן

כריש פרהיסטורי במשקל 15 טון נלכד מול חופי פקיסטן

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

כריש פרהיסיטורי ענק שחשבו שנכחד לפני יותר מ 20 מיליון שנים נלכד על ידי דייגים מקומיים מול חופי קראצ’י, פקיסטן, כך מדווח האיסלמבד הרלד.

היצור הענקי שבתחילה חשבו שמדובר בכריש עמלץ לבן הוכרז על ידי מומחים בתור זן לא ידוע של כריש, מכיוון שהם מעולם לא נתקלו בכריש בגודל כזה. אחרי בחינת השיניים, מומחים מאמינים שמדובר בסוג של מגלודון, זן נכחד של כריש שחי לפני מיליוני שנים, במהלך התקופה הסנוזואית.

היצור הימי שאורכו 10.4 מטר, ומשקלו 15.6 טון, הוא הכריש החי הגדול ביותר שנתפס עד היום. כריש עמלץ לבן מגיע למשקל שיא של 7 טון, לא קרוב לכריש הפרהיסטורי שלפי ההערכות יכול להגיע לאורך של 20 מטרים ומשקל של 30 טונות!

“זו הזדמנות נפלאה לעבוד ולחקור יצור אמיתי, במקום לנסות ולפענח את התמונה הכוללת דרך מאובנים”, אמר הפלאונטולוג ג’ף מאיור.
הכריש שהתגלה הוא צעיר יחסית, וההערכה היא שהוא בין שנתיים-שלוש, והוא כבר כפול מגודלו של כריש עמלץ לבן, אשר לוקח לו חמש שנים להגיע לגודלו המלא.

ניתוח שלאחר המוות גילה שהכריש חי במעמקים, וניזון מדיונונים ודגים אחרים שלא נמצאים קרוב לפני המים, מה שהופך את התגלית למדהימה הרבה יותר.

“האם עליית טמפרטורת הים גרמה ליצור להתקרב לחוף או שמא היה פצוע וסבל מהתמצאות לקויה…אלו שאלות שעוד לא פתרנו”, אמר הביולוג הימי רג’אר מוחאמר.

התגלית המדהימה עוררה התלהבות רבה בקרב חוקרים שמתרגשים מהעבודה שיתכן וזנים נוספים שחשבו שנכחדו לפני שנים רבות עדיין נמצאים במעמקי המצולות.

“אלו חדשות מרגשות עבור עתיד החקר הימי כשהטכנולוגיה מאפשרת לנו להגיע למקומות יותר עמוקים מדי יום”, אמרה סוזן צ’ופר, ביולוגית ימית מאוניברסיטת סידני. “אני רק לא יודעת איך הציוד שלנו יתמודד מול ענק ימי שכזה”, היא הוסיפה בהתלוצצות.

Photo by Glenda from Pexels