ראשי » חוק » הסכם ממון – מה זה הסכם ממון וכל מה שחשוב לדעת

הסכם ממון – מה זה הסכם ממון וכל מה שחשוב לדעת

ההחלטה להתחתן היא אחת ההחלטות הרגשיות והכלכליות הכי חשובות שניקח בחיים שלנו. כאשר אנחנו מתחתנים אנחנו לא מאחדים את החיים הפרטיים שלנו עם בן או בת הזוג שלנו – אנחנו גם הופכים ביחד איתם לישות כלכלית אחת. יש חוקים ברורים מאוד בנוגע לחלוקת רכוש בין זוגות נשואים שבוחרים לפרק את החבילה. כאשר אנחנו מחליטים להיפרד או החוק היבש הוא זה שקובע את חלוקת הרכוש שלנו אלא במקרה בו חתמנו על הסכם ממון. הסכם זה נחתם לרוב לפני הנישואים ובו יש חלוקה ברורה של הרכוש שנצבר לפני הנישואים על ידי בני הזוג במקרה בו יחליטו להיפרד.

מה זה הסכם ממון?

זוגות רבים תוהים מה זה הסכם ממון. הסכם זה הינו חוזה משפטי שחותמים עליו לפני שמתחתנים והוא נועד לחלק את הרכוש שנצבר לפני החתונה ובמהלך הנישואים במקרה של פרידה. בכל הסכם מסוג זה יש סעיפים מותאמים אישית. כך למשל, יש זוגות שבוחרים להכניס סעיף שאם אחד מבני הזוג בגד בשני – הוא יהיה זכאי לחלק קטן יותר מהרכוש המשותף במקרה של פרידה. הסעיפים השונים של הסכם זה מחייבים כמו כל חוזה משפטי אחר ונדיר מאוד שניתן לבטל את ההסכם.

רוצים לקבל ייעוץ חינם להסכם ממון? השאירו פרטים

חשוב לבחור עורך דין שמתמחה בהסכם מסוג זה

אם החלטנו שאנחנו רוצים לחתום על הסכם ממון לפני נישואין כדאי לנו לעשות זאת בעזרת ייעוץ של עורך דין מומחה לדיני משפחה. עורך דין להסכם ממון יוכל לייעץ לנו בעת ניסוח החוזה. בדרך כלל כאשר חותמים על הסכם ממון מומלץ שלכל אחד מבני הזוג יהיה עורך דין שייצג אותו באופן אישי וזאת על מנת למנוע ניגוד אינטרסים או העדפה של אינטרסים של אחד מבני הזוג על פני בן או בת הזוג האחרים.

הסכם ממון הוא חשוב וכדאי לשני הצדדים

חשוב וכדאי לחתום על הסכם ממון כי הוא יכול להיות תעודת הביטוח הכלכלית שלנו. במקרה בו אנחנו מחליטים להתגרש הסכם זה יוכל להסדיר כל דבר החל מחלוקת הרכוש ועד תשלומי המזונות לילדים. חתימה על הסכם זה יכולה לסייע לנו להיפרד באופן חברי ונעים יותר מבלי שנתווכח ונתדיין זמן רב בבית המשפט על התנאים הכלכליים של הפרידה. לעיתים, לא נעים לבקש מבן או בת הזוג שלנו לחתום על הסכם טרום נישואין – אך חשוב להתגבר על אי נעימות זאת ולעשות זאת, במיוחד אם צד אחד הוא עתיר נכסים יותר מצד אחר.

הסכם ממון – מה המשמעות המשפטית שלו?

הסכם ממון הוא חוזה בעל תוקף משפטי. הסכם מסוג זה תקף גם בבית דין רבני וגם בבית דין לענייני משפחה. כאשר אנחנו נמצאים במצב בו יש לנו יותר נכסים כלכליים מאשר לבן או לבת הזוג שלנו – אנחנו חייבים לחתום על הסכם שיבטיח את עדיפות הזכויות שלנו על נכסים אלו. אף אחד לא מדמיין שהוא יתגרש בזמן שהוא מחליט להתגרש – אך בחיים הכול לא צפוי וחשוב להיות מוכנים גם למקרה כזה.

בסופו של דבר, חתימה על הסכם טרום נישואין יכולה להפוך את הקשר הזוגי שלנו ליציב יותר ולנטול עימותים כלכליים. כאשר חותמים על הסכם זה לא צריך להחליט להישאר ביחד רק כי אנחנו מפחדים שנפסיד כסף ונכסים במקרה של פרידה. חשוב שההסכם יהיה הוגן לשני הצדדים ויבטיח את העתיד הכלכלי של שניהם במקרה של פרידה וגירושין. עורך דין מומחה לענייני משפחה יוכל לסייע לנו בחתימה על הסכם זה וגם התייעצות עם יועץ זוגי יכולה לסייע.