ראשי » טיפים » מערכת סינון אוויר לממד

מערכת סינון אוויר לממד

איש מאיתנו לא מאחל לעצמו לשהות שעות ארוכות בממ"ד, אך כבר היו דברים מעולם. לכן ברור מדוע ישנה מגמה לשפר את איכות הזמן שנעביר בממ"ד. זו בדיוק הסיבה שבגללה החוק השתנה בנושא הזה, והיום חובה להתקין מערכת סינון אוויר לממ"ד. אתם תוהים מה זה ומה אומר החוק בנושא? על כך במאמר שלפינכם.

למה צריך להתקין מערכת סינון אוויר לממ"ד?

החוק קובע בצורה מפורשת: החל מה 18 במאי 2010, חובה להתקין מערכות של סינון אוויר בכל ממ"ד. מערכות כאלה הינן בעלות תפקיד מכריעה בשהייה של זמן ממושך בממ"ד. למעשה, ללא מערכת כזאת נוכל לשהות בממ"ד בין 3-5 שעות, וגם נצטרך לעשות זאת עם מסיכות אב"כ. לעומת זאת, עם מערכת סינון אוויר לממ"ד הדברים נראים אחרת. עם מערכת כזאת, שעובדת בצורה טובה, ניתן לשהות בממ"ד עד כשבועיים. מערכת סינון לממ"ד למעשה מזרימה אל המרחב המוגן אוויר נקי שעובר סינון. במקביל, היא גם מפנה את האוויר המשומש, והכול ע"י מנגנון ייחודי ומתקדם. פיקוד העורף החליט על הנחיות חדשות בכל מה שקשור לשהייה בממ"ד ולאוויר שאנו נושמים בו. למעשה, ההנחיות מחייבות קבלנים להתקין מערכת סינון אוויר לממ"ד כדי לקבל טופס 4. לכן ניתן לראות שבכל הדירות החדשות יש ממ"ד ובכל ממ"ד יש מערכת סינון אוויר. לעומת זאת, בדירות ישנות יותר בעלי הדירות אחראים להתקנת מערכת כזאת בעצמם.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

מהם היתרונות של מערכת סינון אוויר לממד?

זה לא במקרה שהתקנות של פיקוד העורף השתנו והיום חובה להתקין מערכות כאלה. יש לכך כמה סיבות טובות, שכן מערכת סינון אוויר לממ"ד כוללת יתרונות רבים. ראשית, המערכת מאפשר לשוהים בממ"ד לשהות בקלות רבה יותר. הם לא צריכים לשבת עם מסיכות אב"כ והם יכולים להיות ניידים יותר. מעבר לכך, מערכות מהסוג הזה למעשה מבצעות סירקולציה ומחליפות את הפחמן הדו חמצני באוויר לנשימה. תהיתם מה קורה במצב שבו יש הפסקת חשמל? אל חשש, שכן היום מערכות כאלה מצוידות גם בהכנה למצבר ובגיבוי ידני. משמעות הדברים היא שאפילו אם תהיה הפסקת חשמל בזמן השהייה בממ"ד, עדיין ניתן יהיה לנשום אוויר נקי.

מה המחיר של מערכות כאלה?

זה ברור שאם ההנחיות קובעות שעלינו להתקין מערכת מהסוג הזה, נרצה גם להבין כמה זה עולה. כפי שקורה בתחומים אחרים, ניתן לראות שגם במקרה של מערכת סינון אוויר לממ"ד המחירים מגוונים. המחיר יכול להשתנות בהתאם לכמה גורמים. ראשית: החברה שממנה מזמינים שירות כזה, ושנית, דגם המערכת. ככל שעוברות השנים מאז קביעת ההנחיות החדשות, יש יותר סוגים של מערכות כאלה. לכן, בבואכם לבחור את מערכת סינון האוויר לממ"ד שלכם, יש לבדוק באיזה דגם אתם מעוניינים. בנוסף, היום ניתן לבחור גם מערכות שלא פוגעות בעיצוב חלל הממ"ד, כך שגם במובן הזה אין סיבה לחשוש.