ראשי » טיפים » הדפסת תלת מימד – מדפסת תלת מימד ביתית

הדפסת תלת מימד – מדפסת תלת מימד ביתית

יש משהו באופי האנושי שגורם לרצות להשיג את הלא אפשרי, שגורם לנכס אלמנט שמעורר התלהבות ושמניע להתייצב מול מכשולים. כל זאת מוביל אנשים רבים שהתנסו בתהליך הדפסת תלת מימד לרצות לרכוש לעצמם מדפסת פרטית. אם לצורכי עבודה ואם לצורכי תחביב. אז נכון שכיום המחירים אינם בשמיים, ואם מוצאים שותף אחד או שניים הרי שהרצון בקלות יכול להפוך למציאות. רגע לפני שקופצים למים יש להבין כמה דברים אודות הדפסה שפועלת לגובה.

ראשית מתאפסים - מבינים איזו מדפסת תלת מימד מחפשים

לצד העובדה שיכול להיות מהנה לנצל הדפסת תלת מימד כדי להדפיס כלי מטבח, מתנות, פרויקטים בעבודה, צירים לדלת, כלים לרכב וכדומה, יש לעצור ולהבין שמדובר בתוכנה שמצריכה לא מעט הבנה מקיפה. פה אנו מבקשים להסביר. ראשית נציין שאם בוחרים לרכוש, די מהר תמצאו שקיימות מגוון טכנולוגיות. המלצה שלנו? טכנולוגיית FDM מעולה עבור מודלים שאינם מחייבים רמת גימור 100% חלקה. היא מאפשרת להדפיס אינספור דגמים יחסית בזול. כאשר היתרון הגדול נוגע לעובדה שהטכנולוגיה מאפשרת לעבוד עם שורה ארוכה של חומרים. כאשר כל חומר מציג יתרונות ייחודיים משלו. חלק מהחומרים אלסטיים, חלק שקופים, חלק מאוד חזקים, חלק מאוד קלים, חלק כלל לא רעילים וכדומה.

נשמע טוב אך אינכם בטוחים שזוהי המדפסת הנכונה עבורכם? זהו בדיוק הזמן לחדד דגשים. כך למשל אם תגיעו להחלטה שמבקשים רמת גימור מדהימה, ייתכן שבכלל תעדיפו לעבוד לא עם שיטת הדפסת חוטים. אלא עם שיטת הדפסת שרף, שיטה שבין היתר יודעת לייצר דגמים נמתחים וסופר מדויקים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

חשוב לדעת על הדפסה תלת מימדית

הבנתם איזו מדפסת תלת ממד מבקשים לרכוש? זהו בדיוק הזמן לצנן במעט את ההתלהבות ולהבין כמה דברים חשובים. מדובר במכונה שאומנם מאוד חכמה, אך גם די מפונקת, כזו שמצריכה מספר טיפולים תקופתיים. טיפולים אלו כוללים ניקיון שוטף של משטח ההדפסה, שימון מסילות, שחרור הרצועות וכדומה. במקביל, גם הטכנולוגיה מצריכה תחזוקה (עדכון גרסה) ומעל הכול יש להיות שפיצים בתחום. קריטי להבין כיצד עובדים עם המדפסת בצורה מיטבית, כי לעומת הדפסת תמונה, פה נדרשים להפעיל אינספור שיקולים טכניים. לצורך הדוגמה יש דגמים שמצריכים תמיכה צדדית (ולו כי נעשה שימוש בחומר גמיש שעשוי לקרוס). יש מודלים שמצריכים לחשוב מראש על אלמנט החליצה וכדומה.

הדפסה תלת ממדית אחת - שורה של חומרי גלם פוטנציאליים

מה עוד צריך? ניסיון רב, במיוחד אם מבקשים להביא את המדפסת לקצה גבול היכולות. ואם נזכיר שכל מדפסת יודעת לעבוד עם שורה של חומרי גלם, הרי שאט אט מסתבר שהמשימה אינה כה פשוטה. בנוסף, יש לדעת מהיכן משיגים את חומר הגלם במחיר הגיוני וכיצד להימנע מחומר גלם באיכות ירודה.

ככה מדפיסים חלום!

שורה תחתונה? איננו מבקשים להוריד אתכם מהחלום. אך כן לגרום לכם להבין האם נכון לרכוש מדפסת תלת מימד, או שאולי עדיף לשבת ולתכנן בבית, אך להדפיס במקום מקצועי שמכיר את התחום לעומק – במקום שמכיר מהו קצה היכולת של כל חומר גלם ושיודע להעניק טיפים מקצועיים שייקחו את המודל לשלב הבא. חושבים לקחת את הסיכון? יש להשקיע, להיות רציניים ולהתחיל להדפיס אינספור ניסיונות, כאשר מוטב להכיר תוכנות מידול שנחשבות יחסית פשוטות, כך שמלבד תוכנת סולידוורקס שידועה כתוכנה מעט מסובכת, טוב להכיר תוכנות יותר ידידותיות למשתמש, ממש כמו Thinkercad. בהצלחה!