ראשי » הורים » המאכלים שכדאי לאכול כדי להגדיל את הסיכוי שלך להיכנס להריון

המאכלים שכדאי לאכול כדי להגדיל את הסיכוי שלך להיכנס להריון

זוגות צעירים רבים מתקשים להיכנס להריון ומתמודדים עם תסכול נפשי רב. מחקרים רבים בתחום הפוריות מנסים למצוא את נוסחת הקסמים שתעזור להתמודדות עם בעיות אלו. במיוחד בקרב נשים שיכולות לסבול מבעיות לאורך שנים רבות. מחקר אמריקאי חדש מצא קשר בין כמות הפחמימות, שומן בטני, הסיבים התזונתיים והסוכר לבן, לבין היכולת להיכנס להריון. תוצאות המחקר מחזקות את ההבנה שתזונה בריאה ומאוזנת היא הבסיס לפוריות טובה אצל נשים וכך להפוך לדבר הכי נפלא בעולם – הורים.

במחקר חדש של ירחון תזונה קליני מארה"ב, נבדקה ההשפעה של כמות פחמימות יומית, סיבים תזונתיים וסוכר לבן, על הפוריות. המחקר כלל כ 2,709 נבדקות. ותוצאותיו יכולות לסייע לנון להבין מה הם הרגלי התזונה הבריאים ביותר לנשים. התוצאות מראות כי כמות גדולה של סיבים תזונתיים למול כמויות נמוכות של סוכר לבן ופחמימות. מעלה את הסיכויים להיכנס להריון. אורח החיים המאוזן מבחינה תזונתית, הוא אורח חיים שכולנו רוצים להתמיד בו. אבל אצל נשים בגיל הפוריות, אשר גם כך נוטות לרמת אחוזי שומן גבוהה יותר, המשמעות גדולה במיוחד.

שומן בטני הוא גורם סיכון שמחייב התייחסות בהקדם

אין אישה שלא מכירה את המושג שומן בטני. כבר מההסתכלות במראה ועד לעבודה הקשה במכון הכושר. אבל, שומן זה הוא שחקן קצת יותר מאתגר בחייהן של נשים רבות. קודם כל מפני שהשומן הנמצא בבטן הוא שומן שמקיף את האיברים הפנימיים ומשפיע על התפקוד שלהם לטווח הארוך. כדי להיכנס להריון כל מערכות הגוף של נשים צריכות לתפקד בצורה מושלמת. אמנם הרחם נושא במירב המאמצים לאורך החודשים. אבל גם מערכות כלי הדם ומערכת העיכול למשל, משחקות תפקידי מפתח בהתפתחות הריון ולידה. ואם כמויות של שומן שנצבר בבטן לאורך שנים מפריעות לתפקוד הגוף באיתנות מלאה, יהיה קשה לתמוך בצרכי העובר לאורך זמן. מה שאומר שצריך לטפל בשומן הבטני, והדרך המהירה לעשות זאת, היא על ידי שינוי תזונתי.

רוצה לשמוע עוד על תזונה נכונה? השאירי פרטים

פירוק שומן בטני בעזרת שינוי באורח החיים

השומן הבטני נוצר מאכילה קבועה ומתעצמת של סוכרים, שומנים ופחמימות ריקות. כך שהדרך הכי טובה לטפל בשומן הבטני היא להתחיל להרגיל את הגוף לחיות עם כמויות מצומצמות מאוד של סוכר ופחמימות. דיאטה דלה מאוד, שמתחילה באבחה אחת, תוכל לתת את אפקט ההפתעה לגוף וכך להשפיע במהירות על השומן הבטני. גם אם אתם רוצים לצרוך פחמימות במהלך התקופה, הן חייבות להיות פחמימות מורכבות המבוססות על דגנים מלאים בלבד. הפחתה אולטימטיבית של מוצרים מתועשים והוצאה מן התפריט של סוכר וקמח לבן. אלו הן פעולות דרסטיות, במיוחד בחיים המודרניים. אבל החלופה היא צריכה מוגברת של ירקות, המלאים בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. הירקות תורמים לתחושת השובע לאורך היום ומאזנים את רמות הסוכרים בדם לאורך התקופה.

לספורט יש תפקיד מרכזי בבריאות שלך

אם החלטת לקחת אחריות על הגוף שלך ולהתמודד עם השומן הבטני, עשית את הצעד הראשון. וכדי להשלים את התהליך, את רוצה לחזק את הגוף שלך עם פעילות גופנית בעצימות משתנה. הפעילות הגופנית תוכל לסייע בפירוק השומן הבטני מחד. ומאידך בחיזוק שרירי הליבה, הגו, והרגליים. הכל כדי לאפשר לגופך לשאת את משקלו של התינוק בקלות לאורך חודשי ההריון הארוכים שבדרך.