ראשי » טיפים » חדשות! זצ – כשעיתונות הופכת לאקטיביסטית

חדשות! זצ – כשעיתונות הופכת לאקטיביסטית

על זצ כבר שמעתם? סביר להניח שעדיין לא, אך אם רק תתנו לה קצת זמן. אתם עומדים להכיר שחקן חדש בעיתונות החברתית האקטיביסטית. מדובר בקבוצת תקשורת חדשה שלעומת קבוצות אחרות של חדשות. הקבוצה לא תתמקד רק בנושאים חברתיים, אלא גם תוביל מגוון מהלכים וקמפיינים חברתיים.

חדשות
Person Holding Canon Dslr Camera Close-up Photo. Photo by Terje Sollie from Pexels

תוקפים בכול המישורים

זצ מבקשת ללכת על כל הקופה. ככזו היא יצאה במסע גיוס כספים ממגוון גורמים פרטיים (עד כה גויס מיליון ש"ח) ואף היא גייסה עיתונאים מובילים, כגון ליאת ברטוב וחיים הר-זהב. הקבוצה עתידה לא רק להפעיל ערוץ וידאושל חדשות, רדיו ואתר אינטרנטי.  בין היתר גם לקדם יח"צ, לובינג ובעיקר עזרה משפטית שתקדם צדק חברתי.

כשהאמת מכה בפנים - אקטיביזם חברתי

אם נבדוק מהו מקור השם, נמצא שהמונח "זץ" מיוחס למכה/חבטה. ואכן המחשבה שמאחורי השם מתחברת לגישה שאינה מתחסדת ובטח שאינה מתנצלת. המטרה היא להציף מידע בערוצים שונים, ביניהם אתר חדשות שיגרום לחשוב ובו זמנית לנוע באי נוחות במקום. וזאת כיוון שמטרת העל היא לייצר אקטיביזם – לגרום לאנשים לפעול ולשנות. על הפרק עומדים לדון במטרות חברתיות ציבוריות ואף אנשים פרטיים שיפנו לפלטפורמה עשויים ליהנות מקמפיינים למימון המונים. מכאן שאם מישהו רוצה לצאת נגד חוק אנטי דמוקרטי, או זקוק לכסף כיוון שנעשה לו אי צדק, הרי שזצ מהווה יעד מבטיח.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

דון קישוט - לא ימין ולא שמאל

במדינה כמו שלנו קשה להפריד כל פעילות מדעה פוליטית, ופה ראוי לציין שאומנם הגוף התחיל עם נטייה קלה שמאלה. אך מהר מאוד הובהר שבתחום החברתי אין מקום להכניס פוליטיקה. עם זאת, חברי זץ מודים שהכי קל להימשך לדומה, אך יחד עם זאת הם נשבעים להגן על כולם לא יוצא מהכלל. עובדה שבין היתר עשויה להוביל לאויבים ממגוון זרמים, פשוט כי מדובר בקבוצה שעומדת להילחם ללא שיקולים פופוליסטים.

הצצה פנימה

צוות מוכשר כבר נמצא בנקודת הפתיחה. גדי שמשון וחיים הר-זהב יערכו את האתר. צוות יוצרי תוכן מחזיק את העט באוויר. קיים אתר פעיל למימון המונים. קיימים שירותי יח"צ פנימיים. מוכנים לפעולה אולפנים מאובזרים עבור הפקות וידאו. יוקם ערוץ טלוויזיה שירוץ בפייסבוק וביוטיוב, ואם גיוס הכספים יצליח כמצופה. גם יבוא היום שזצ תחזיק מספר בממיר, אם כי עוד חזון למועד.

גישה של משק אוטרקי

לאחר שהבנו מה עומד להיות, נבין למה אין לצפות. אין לצפות לשום צורה של פרסומות, אלא את המימון החסר מתכוונים להשלים ממכירת שירותים שמציע אולפן הטלוויזיה. אולפן זה אינו עומד להיות עסוק סביב השעון בנושאים חברתיים, וכיוון שהוא מאובזר ברמה מאוד גבוהה (כולל אולפן רדיו שיודע לשדר מהשטח), מגוון עסקים קטנים עשויים למצוא בו מענה אידאלי לטובת צרכים שיווקיים.

נערכים לנקודת הזינוק

הבמה של ערוץ הווידאו פתוחה עבור כל מי שבוער לו לקדם נושא חברתי. כולל עיתונאים שחסרה להם הבמה הנכונה להביע דעה, טאלנטים שמבקשים להשמיע את קולם וכדומה – כל מי שמעוניין לקדם נושא חברתי ולפעול לטובת הצדק. מתי כל זה קורה? נקודת הזינוק עתידה להיות צמודה למועד הבחירות הבאות לכנסת ה-24. יש למה לצפות!