ראשי » עיצוב הבית » תאורה לבית – מהיכן מתחילים?

תאורה לבית – מהיכן מתחילים?

אחד האלמנטים היותר חשובים בעיצוב הבית נוגע לתאורה. בכוחה של תאורה להטמיע את סוג האווירה הרצויה, ליצור נישות מבלי להרים קירות, להגדיל  חדרים, להעניק תחושה חמימה. ליצור משחק מעניין עם צל וגוונים ובאופן כללי תפקידה של תאורה לבית  לסגור את העיצוב הרצוי. ואכן הרבה פעמים מעצבי פנים מעידים שהעיצוב אינו שלם לפני שנמצאה התאורה הרצויה. כאשר ראוי להבהיר שתאורה לבתים מורכבת משני אלמנטים משלימים: מצבע ומעיצוב הגוף.

תכנון נכון של תאורה לבית
בתמונה: מגוון גופי תאורה לבית מעוצבים לפי הדמייה בשלב תכנון התאורה והחשמל בבית

ההבדל בין תאורה חמה לקרה

מבחינת גוון, החלוקה הבסיסית מתחלקת בין תאורה חמה שמזכירה את מראה הלהבה לבין תאורה קרה שמזכירה את מראה אור היום. עבור פינות עבודה, משרדים ואפילו עבור חדרי השירותים נעדיף תאורה קרה. עבור חדרי משפחה וחדרי שינה נעדיף תאורה חמה. פה ראוי לציין שניתן להסתמך על החלוקה הבאה: אור טבעי יסומן כ4000K, אור קר יסומן כ6000K, ואור ביניים יסומן כך: כ3000K – כ2700K. מתי כדי לבחור בתאורת ביניים? כאשר רוצים ליצור אווירה חמימה וכמה שיותר טבעית.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

אינספור עיצובים ותצורות לתכנון תאורה לבית

בכול הנוגע לעיצוב גופי תאורה לבית, רצוי לציין שקיים מגוון נרחב. על כן רצוי להתייעץ עם מעצב פנים שמתמחה בתחום. יש לבחון לאן מחפשים תאורה שקועה, תאורה תלויה, תאורה צמודת קיר, תאורה שמוטמעת בקיר, תאורה שזורקת אלומה נקודתית על וכדומה. בנישה זו אין חוקים. ניתן לשמור על שפה עיצובית אחידה גם אם בוחרים ב5 גופים שונים עבור אותו מתחם. אך עדיין צריך להיות מוטיב שחוזר על עצמו, ולו מבחינת גודל, צורה או צבע.

תאורה לבית משפיעה על הנשמה והנפש

יש לזכור שתאורה נכונה משפיעה באופן ישיר על סך האווירה בבית ועל סך העיצוב הכללי. לצורך הדוגמה נציין שבמדינות שבהן אין מספיק אור יום נתוני הדיכאון יחסית גבוהים. תאורה נכונה משפיעה על ההרגשה גם מבלי שנהיה מודעים לכך, ועל כן ממש כפי שמשקיעים בבחירת ספה או ספרייה, כך גם נדרשים להשקיע בעת בחירה של גוף תאורה וצבע האלומה.

קווים מנחים לבחירת גופי תאורה לבתים

מבקשים עזרה? ובכן אם מחלקים את הבית למקטעים, נמצא שבסלון מוטב לבחור נורות ליבון או לוגן וברוב המקרים יהיה נכון לבחור בגוף תאורה בעל נוכחות. עבור חדר האמבטיה לרוב נהוג לבחור בתאורה שצמודה לקיר. כאשר נורות לד נחשבות אידאליות, חסכוניות והן אינן אוגרות חום. כמו כן, אם חדר האמבטיה קטן, מוטב לבחור עבורו תאורה צמודת קיר בכמה מוקדים. גם כדי לא "לגזול" מקום וגם כדי ליצור אשלייה של חדר יותר גדול. 

עבור חדר ההורים והילדים מוטב לבחור בתאורה תלויה. כאשר עבור חדר הילדים יש לשים לב שניתן להחליף בקלות את התאורה (ככול שהילדים גדלים כך צצים צרכים חדשים). שהגוון חמים ונעים ובאותה נשימה יש לשים לב שגוף התאורה אינו מייצר צללים שעשויים להתפרש כמפחידים. שורה תחתונה? אל תשכחו ליהנות מהתהליך הבחירה ואל תוותרו על ייעוץ מקצועי.

שאלות ותשובות

איפה מומלץ לקנות תאורה לבית?

תאורה לבית מומלץ לרכוש בחנויות תאורה ייעודיות לתאורה. פחות מומלץ לרכוש גופי תאורה מחנויות חשמל או מחנויות לעיצוב הבית שההתמחות שלהם אינו תאורה בלבד. מבין חנויות תאורה מומלצות תוכלו למצוא את: אליטה גלרי, אור-עד תאורה, מחסני תאורה ועוד. כמו כן, תוכלו לחפש ברשת ״תאורה לבית״ ולמצוא חנויות תאורה הנמצאות בסביבת מגוריכם.

אילו גופי תאורה לבית מומלצים?

ישנן כל כך הרבה אפשרויות לגופי תאורה לבית אך נפרט לכם בכל חדר בבית אילו גופי תאורה מומלצים:

  • תאורה לסלון – גופי תאורה צמודי תקרה, פסי צבירה עם ספוטים ואפילו תאורה מגנטית
  • תאורה למטבח – גופי תאורה צמודי תקרה ולא מנורות תלייה, פס תאורה שקוע בגבס, פסי צבירה עם ספוטים
  • תאורה מעל אי במטבח – מנורות תליה, צלינדר תאורה, מנורות תקרה
  • תאורה בחדרי האמבטיה – מנורות קיר מעל המראה, ספוטים שקועים בגבס, צמודי תקרה
  • תאורה לחדרי שינה – מנורות תקרה

האם תאורה לבית כל כך חשובה?

תאורה לבית עושה את ההבדל! כאשר תתקינו גופי תאורה מעוצבים אתם תרגישו במקום אחר. האווירה בבית משתנה, הכל מרגיש מעוצב יותר ויוצר אווירה באמת של בית.

כמה עולה תאורה לבית?

מחירי התאורה לבית משתנים כמובן. הכל תלוי בצורך שלכם, כיצד תכננתם את נקודות התאורה בבית שלכם או כיצד הם מתוכננים כבר בבית הקיים שלכם.
הצעת מחיר תוכלו לקבל מחנויות התאורה שבהן תבקרו, תרכזו לפחות 3 הצעות מחיר על גופי תאורה דומים כי רוב הסיכויים שלכל חנות יש דגמים שונים אבל דומים מאוד.

האם ייעוץ תאורה לבית יעלה לי כסף?

ייעוץ תאורה אינו עולה כסף וללא תשלום! חנות תאורה שתדרוש מכם תשלום על ייעוץ תאורה היינו ממליצים לחפש חנות תאורה אחרת, הרי זו העבודה שלהם.
כמו כן, שימו לב שיועץ התאורה איתו אתם יושבים הוא מספיק סבלני, מבין את הצרכים שלכם וכן מייעץ לכם מה שנכון עבורכם ולא מה שנכון עבור איש המכירות שלהם.